به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي موزه سينما، اين جوايز از سال ‪۱۳۶۶‬تاکنون به ‪ ۹‬فيلم بلند بني‌اعتماد شامل \"خارج از محدوده \"،\"زرد قناري\" ،\"پول خارجي\"، \"نرگس\"، \"روسري آبي\"، \"زير پوست شهر\"، \"روزگار ما\"،\"گيلانه\" و \"خون بازي\" اهدا شده است.

بنا بر اين گزارش ، بني اعتماد در اين اقدام جديدترين جايزه خود را که به عنوان بهترين کارگرداني براي کارگرداني فيلم خون بازي از جشنواره آسيا پاسيفيک (استراليا) دريافت کرده بود نيز به موزه سينما اهدا کرد.

لازم به ذکر است که نخستين جايزه بين‌المللي به وي در سال ‪ ۱۳۶۶‬از سوي جشنواره فيلم‌هاي کمدي ايتاليا به فيلم \"خارج از محدوده \" تعلق گرفت .

براين اساس،اين هنرمند در طول ‪ ۳۴‬سال فعاليت فيلمسازي توليد ‪ ۹‬اثر سينمايي به همراه چند فيلم مستند را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

اين گزارش حاکيست ؛ بني اعتماد در ياداشت اهداي جوايز خود به موزه سينما نوشته است : \"روزگاري تصميم داشتم که در حراجي بين‌المللي همه جوايزم را به فروش بگذارم و از محل نقدينه آن بنيادي براي توانمندسازي زنان نان‌آور برپا کنم.اين آرزو هنوز بامن است و به‌عنوان وصيتي از موزه سينما مي‌خواهم که هر زمان راهکاري براي انجام آن پيدا کرد اين خواسته را عملي کند\".

115/

انتهای پیام/

کد خبر 1386102226